Spotlight-mainos on yksi LinkedIn-mainonnassa tarjolla olevasta 15 eri mainosmuodosta. Kokemuksemme mukaan Spotlight-mainospaikkaa hyödynnetään vielä melko harvoin. Tästä syystä sillä on mahdollista saada vielä verrattain edullista näkyvyyttä LinkedInissä tavoittelemassasi kohderyhmässä.
Mistä voi päätellä, että tätä mainospaikkaa käyttää vielä verrattain harva mainostaja? Mielestäni ainakin siitä, että todella usein tällä mainospaikalla näkee LinkedInin omia mainoksia. Kun kirjoitin tätä artikkelia, niin silloinkin LinkedIn-uutisvirtani oikeassa laidassa näkyi tämä mainos, jossa LinkedIn mainosti minulle omaa webinaarisisältöään.
Missä mainos käytännössä näkyy JA Mitä sen avulla voi tehdä?
Tämä mainostyyppi näkyy LinkedIn-uutisvirtasi oikeassa laidassa. Mainoksella voit ohjata kävijöitä haluamallesi laskeutumissivulle. Me aloitimme ohjaamaan ensimmäisestä mainoksestamme tähän artikkeliin, jota nyt luet.
Käynnistimme Ensimmäisen Oman SPOTLIGHT-MAINOKSeMME
Ensimmäinen mainoksemme näyttää tältä. Onko se mahdollisesti tutun näköinen? Mahdollisesti klikkasit mainoksesta ja päädyit lukemaan mainostyypistä lisätietoa tästä blogiartikkelista. Tulemme kasaamaan tähän artikkeliin lisää oppeja ja havaintojamme LinkedIn Spotlight-mainostyypin käytöstä niin omissa kuin asiakkaidemmekin mainoskampanjoissa.
Saamme omassa LinkedIn Spotlight-Kampanjassamme samalla rahalla YHDEKSÄN kertaa enemmän näyttöjä KUN VAIHDOIMMe KAMPANJATYYPPIä
Käynnistimme oman ensimmäisen Spotlight-mainoksemme Brand Awereness -tavoitteella. Samana päivänä yhdessä asiakastilissämme käynnistyi vastaava mainos Website Visits -tavoitteella. Kun kumpikin kampanja oli pyörinytreilun päivän, niin asiakkaamme ei ollut maksanut muutamasta tuhannesta näyttökerrasta vielä mitään, mutta olimme itse maksaneet reilusta tuhannesta näyttökerrasta reilut 20 euroa.
Teimme tämän testin havaitaksemme tämän eron käytännössä. Pysätyimme oman kampanjamme ja pystytimme sen uudelleen Website Visits -kampanjatavoitteella. Tällä videolla käyn läpi tätä eroa käytännössä esittelemällä kahden eri Spotlight-mainoskampanjamme lukuja.
Haluatko apua Spotlight-mainosten käytössä ja laajemmin yrityksenne LinkedIn-mainonnan suunnittelussa? Ota yhteyttä, niin keskustellaan potentiaalisen yhteistyön raameista.
- Karusellimainos LinkedIn-mainonnassa - June 11, 2025
- Kuvamainos eli Single Image Ad LinkedIn-mainonnassa - June 4, 2025
- Dokumenttimainos LinkedIn-mainonnassa - May 20, 2025