Hakusanamainonta
LinkedIn-mainonta
Hakukoneoptimointi
Avainsanatutkimus
Laskeutumissivujen & mainosten suunnittelu
Web-analytiikka
Konversio-optimointi: Laskeutumissivut & mainossisällöt
Vaikka Googlen hakutuloksissa esille tulevan hakukonemarkkinointi on niin sanottu leipälajimme, niin useita asiakkaitamme autamme myös konversio-optimoinnissa luomalla entistä parempia versioita visuaalisista mainoksista ja laskeutumissivuiksi tai ländäreiksi kutsutuista mainonnan kohdesivuista.
Etenkin suurivolyymisilla ja pitkälle optimoiduilla mainostileillä konversio-optimoinnin merkitys korostuu
Kun avainsanat, mainokset ja budjetinkäyttö on hiottu ajan yli kuntoon esimerkiksi Google-mainonnassa, kääntyvät katseet usein sivuston konversioprosentin parantamiseen.
Tiimimme kattava kokemus ja osaaminen digitaalisen markkinoinnin kehittämisestä on käytössäsi siis mainonnan kohdesivujen sisältöjen ja ulkoasujen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Miksi tehdä konversio-optimointia BGB:n hakukonemestareiden kanssa?
Tiimillämme on monipuoleinen kokemus monien eri toimialojen sivustojen, sisältöjen ja tarjoomien kehityksestä yhdistettynä vahvaan digimainonnan osaamiseen.
Olemme työskennelleet monien verkkokauppa-, B2B-palvelu ja Saas-sivustojen konversio-optimoinnin parissa, niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.
+50K€ myyntiä
Itse perustamastamastamme verkkokaupasta
+40 yrityksen
myyntiä kasvatettu digitaalisen markkinoinnin keinoin
Yleisimmät konversio-optimoinnin keinot
1
Mainossisältöjen A/B-testaus
A/B-testaamalla mainoskanavissa käytettyjä mainosluovia voidaan päästä merkittäviin parannuksiin liikenne, myynti- ja liidimäärissä.
2
Laskeutumissivujen visuaalinen optimointi
Laskeutumissivujen optimointi visuaalisen ilmeen kehitys sisältää merkittävää tulosparannuspotentiaalia monille yrityksille.
3
Laskeutumissivujen myyntiviestin kehitys
Tekstimuotoisen myyntiviestin parannus on usein liian vähälle huomiolle jäävä kokonaisuus digitaalisessa markkinoinnissa.
4
Analyyttinen systematiikka puuttuva palanen
Suurimmalta osalta yrityksistä puuttu aika ja osaaminen konversio-optimoinnin systemaattiseen kehittämiseen. Me tuomme tämän mukanamme.
Miten konversio-optimointiyhteistyö käynnistetään?
Tässä esimerkki siitä, miten konversio-optimoinnin systematiikka voidaan tuoda aktiiviseksi osaksi yrityksenne digitaalisen markkinoinnin prosesseeja.
1
Konversio-optimoinnin kohdesivun valinta ja tavoitteet
Valitaan ne tuote- tai palvelusivut, joiden konversioprosentin parantaminen on liiketoiminnallenne merkityksellisintä.
2
Sitoudutaan ja kehitys- ja testaussuunnitelmaan
Liikennevolyymeistanne riippuen lukitaan riittävän pitkä kokonaisajanjakso (esim. 3kk), jonka aikana tehdään riittävän isoja muutoksia valitun mainonnan kohdesivun versiolle B.
3
Määritellään sopivat KPIt kehitykselle ja testaukselle
Mikäli esimerkiksi B2B-palveluyrityksen palvelusivulta ei voida saada riittävää määrää konversioita, voidaan kehityksen päämittariksi nostaa esimerkiksi sivulla vietetty aika. Tämä ei toisaalta tarkoita, etteikö konversioita huomioitaisi ollenkaan sivun kehitykseen liittyvässä päätöksenteossa.
4
Viedään testauksesta kertyneet opit liveksi muille relevanteille sivuille
Jos tietyn palvelu- tai tuotesivun testistä voidaan viedä käyttöön sisällöllisiä muutoksia muualle sivustolla, niin tehdään tämä.
5
Määritellään uusi testi ja vahistetaan testauskulttuuria
Uuden testin määrittely aiemman testijakson päättymiseksi on monelle yritykselle aluksi tärkeintä testaamisen ja systemaatisen kehityksen kulttuurin rakentamiseksi.