Hakusanamainonta

Hakukoneoptimointi

Avainsanatutkimus

Laskeutumissivujen & mainosten suunnittelu

Web-analytiikka

Avainsanatutkimus & toimenpidesuositukset

Ymmärrä millä hakusanoilla kohderyhmäsi etsii tietoa toimialanne tuotteista ja palveluista Googlessa sekä miten sivustonne sijoittuu hakutuloksissa nyt. Palvelumme avulla ymmärrät, mitä organisaationne Google-löydettävyyden parantamiseksi tulee konkreettisesti tehdä.

Luo Google-markkinoinnillesi datavetoinen pohja

Avainsanatutkimustyö ja hakukonelöydettävyyden nykytilan auditointi luovat kestävän pohjan hakukonenäkyvyyden kehitykselle ja datavetoisen sisältömarkkinoinnin suunnittelulle.

Tutkimustyön pohjalle on suoraviivaista rakentaa tuloksia tuottavat Google Ads -mainoskampanjat sekä laatia realistinen suunnitelma sivuston orgaanisen löydettävyyden kehittämiseen hakukoneoptimoinnin keinoin.

Avainsanatutkimuksesta ja siihen olennaisesti liittyvistä toimenpidesuosituksistamme hyötyvät erityisesti myynti- ja markkinointijohtajat, joiden tiimistä ei löydy resursseja avainsatutkimuksen toteuttamiseen. Lisäksi avainsanatutkimuksestamme ovat hyötyneet uusia palveluja lanseeravat yrittäjät ja liiketoiminnan vetäjät.

Avainsanatutkimus ja sen pohjalta tehtävät toimenpidesuositukset ovat modernin datajohdetun markkinointisuunnnitelman kulmakivi. Tämän osa-alueen sivuuttaminen digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa on verrattavissa tilanteeseen, jossa talon rakentaja sivuuttaa talon pohja- ja perustustyöt.

Miksi käynnistää avainsanatutkimus BGB:n hakukonemestareiden kanssa?

Tiimillämme on lähes 20 vuoden kokemus avainsanadatan pohjalta jalostetuista rakennetusta sisältö- ja hakukonemarkkinoinnista niin paikallisesti Suomessa kuin kansainvälisesti englannin, ruotsin, saksan ja ranskan kielillä useilta eri toimialoilta.

Viimeisten vuosien aikana olemme hioneet avainsanatutkimusprosessistamme sujuvan ja paljon asiakkaalle lisäarvoa tuottavan.  

+15kpl

Avainsanatutkimusprojektia läpivietynä viimeisen vuoden aikana.

+ 100.000€

Vuodessa säästettyä mediabudjettia avainsanatutkimuksella.

Avainsanatutkimuksesta ja sen tiivistetyistä havainnoista hyötyvät:

1

Yrittäjät ja toimitusjohtajat

Saamalla tietoonsa tiivistetysti erityisesti tuotteiden ja palveluiden kysyntämäärät ja kilpailutilanteen hakutuloksissa.

2

Markkinointijohtajat

Pystytvät priroisoimaan markkinointiviestinnän sisällöllisiä projekteja, jotka tuottavat suhteessa parhaimman takaisinmaksun. 

3

Sisältömarkkinoijat

Hyötyvät hyvin jäsennellystä avainsanadatasta sisältösuunnitelmissa ja sisällöntuotannossa. Näin he saavat enemmän relevanttia Google-löydettävyyttä parantavaa sisältöä julkaistua. 

4

Maksetun mainonnan asiantuntijat

Pystyvät hyödyntämään avainsanatutkimuksen jäsennellyn datan mainonnan suunnittelussa, tuotannossa ja optimoinnissa. 

Miten avainsanatutkimus käynnistetään?

Olemme avainsanatutkimuspalvelun suunnittelussa pyrkineet minimoimaan ne tunnit, joita asiakkaan täytyy käyttää projektiin osallistumiseen. Projektin toteutukseen kuluu sinulta minimissään kolmesta neljään työtuntiin. Meiltä palvelun tuottamiseen kuluu kilpailija-analyysien määrästä ja tarkkuudesta riippuen kahdesta neljään työpäivään. Projekti viedään läpi parissa keskimäärin parissa viikossa.

1

Kick-off palaveri

Varmistamme, että käsitys avainsanatutkimusprojektin tavoitteista ja fokusalueista on asiantuntijoidemme tiedossa. Tarkempia fokusalueita voivat olla tietyt kielet, kohdemarkkinat ja/tai liiketoiminta-alueenne.

2

Avainsanadatan laaja läpikäynti

Tässä työvaiheessa on tarkoitus löytää mahdollisimman laajasti liiketoiminnalle relevantteja avainsanaideoita – tässä vaiheessa emme siis sulje vielä mitään pois.

3

Avainsanadatan kategorisointi

Järjestämme avainsana- ja hakutermi-ideat ryhmiin, jotka auttavat meitä jäsentämään liiketoiminnallista potentiaalia yleisöjen tavoittamisen näkökulmasta.

4

Avainsanadatan priorisointi

Tässä vaiheessa “monimutkaisesta tehdään mahdollisimman yksinkertaista” aloittamalla mahdollisimman konkreettisten toimenpide-ehdotusten rakentaminen perustuen löydettävyyden nykytilaan ja potentiaaliin eri avainsanoilla ja aiheilla.

5

Toimenpidesuositusten rakennus

5-10 avainlöydöstä, jotka pohjautuvat toimialanne avainsanadatan mylläämiseen ja analysointiin asiantuntijoidemme toimesta. Konkreettiset toimenpide- ja parannusehdotukset nykyisiin verkkosivu- ja mainossisältöihin liittyen (nämä linkittyvät normaalisti avainlöydöksiin)

6

Läpikäynti ja seuraavat askeleet

Käymme toimenpidesuositukset läpi ja varmistamme, että sen jokainen kohta ja siihen liittyvät suositukset tulevat varmasti ymmärretyiksi. Samalla pureudeumme sinulle työn pohjalta heränneisiin kysymyksiin.