Hakusanamainonta

Hakukoneoptimointi

Avainsanatutkimus

Laskeutumissivujen & mainosten suunnittelu

Web-analytiikka

Konversio-optimointi: Laskeutumis­sivut & mainossisällöt

Vaikka Googlen hakutuloksissa esille tulevan hakukonemarkkinointi on niin sanottu leipälajimme, niin useita asiakkaitamme autamme myös konversio-optimoinnissa luomalla entistä parempia versioita visuaalisista mainoksista ja laskeutumissivuiksi tai ländäreiksi kutsutuista mainonnan kohdesivuista.  

Etenkin suurivolyymisilla ja pitkälle optimoiduilla mainostileillä konversio-optimoinnin merkitys korostuu

Kun avainsanat, mainokset ja budjetinkäyttö on hiottu ajan yli kuntoon esimerkiksi Google-mainonnassa, kääntyvät katseet usein sivuston konversioprosentin parantamiseen. 

Tiimimme kattava kokemus ja osaaminen digitaalisen markkinoinnin kehittämisestä on käytössäsi siis mainonnan kohdesivujen sisältöjen ja ulkoasujen suunnittelussa ja toteutuksessa. 

Miksi tehdä konversio-optimointia BGB:n hakukonemestareiden kanssa?

Tiimillämme on monipuoleinen kokemus monien eri toimialojen sivustojen, sisältöjen ja tarjoomien kehityksestä yhdistettynä vahvaan digimainonnan osaamiseen.

Olemme työskennelleet monien verkkokauppa-, B2B-palvelu ja Saas-sivustojen konversio-optimoinnin parissa, niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.

 

+50K€ myyntiä

Itse perustamastamastamme verkkokaupasta

+40 yrityksen

myyntiä kasvatettu digitaalisen markkinoinnin keinoin

Yleisimmät konversio-optimoinnin keinot

1

Mainossisältöjen A/B-testaus

A/B-testaamalla mainoskanavissa käytettyjä mainosluovia voidaan päästä merkittäviin parannuksiin liikenne, myynti- ja liidimäärissä.

2

Laskeutumissivujen visuaalinen optimointi

Laskeutumissivujen optimointi visuaalisen ilmeen  kehitys sisältää merkittävää tulosparannuspotentiaalia monille yrityksille.

3

Laskeutumissivujen myyntiviestin kehitys

Tekstimuotoisen myyntiviestin parannus on usein liian vähälle huomiolle jäävä kokonaisuus digitaalisessa markkinoinnissa.  

4

Analyyttinen systematiikka puuttuva palanen

Suurimmalta osalta yrityksistä puuttu aika ja osaaminen konversio-optimoinnin systemaattiseen kehittämiseen. Me tuomme tämän mukanamme.

Miten konversio-optimointiyhteistyö käynnistetään?

Tässä esimerkki siitä, miten konversio-optimoinnin systematiikka voidaan tuoda aktiiviseksi osaksi yrityksenne digitaalisen markkinoinnin prosesseeja.  

1

Konversio-optimoinnin kohdesivun valinta ja tavoitteet

Valitaan ne tuote- tai palvelusivut, joiden konversioprosentin parantaminen on liiketoiminnallenne merkityksellisintä. 

2

Sitoudutaan ja kehitys- ja testaussuunnitelmaan 

Liikennevolyymeistanne riippuen lukitaan riittävän pitkä kokonaisajanjakso (esim. 3kk), jonka aikana tehdään riittävän isoja muutoksia valitun mainonnan kohdesivun versiolle B.

3

Määritellään sopivat KPIt kehitykselle ja testaukselle 

Mikäli esimerkiksi B2B-palveluyrityksen palvelusivulta ei voida saada riittävää määrää konversioita, voidaan kehityksen päämittariksi nostaa esimerkiksi sivulla vietetty aika. Tämä ei toisaalta tarkoita, etteikö konversioita huomioitaisi ollenkaan sivun kehitykseen liittyvässä päätöksenteossa. 

4

Viedään testauksesta kertyneet opit liveksi muille relevanteille sivuille

Jos tietyn palvelu- tai tuotesivun testistä voidaan viedä käyttöön sisällöllisiä muutoksia muualle sivustolla, niin tehdään tämä.  

5

Määritellään uusi testi ja vahistetaan testauskulttuuria

Uuden testin määrittely aiemman testijakson päättymiseksi on monelle yritykselle aluksi tärkeintä testaamisen ja systemaatisen kehityksen kulttuurin rakentamiseksi.