Olen viimeiset yhdeksän kuukautta puhunut paljon LinkedIn-mainonnasta. Tätä kautta olemme päässeet auttamaan yli kymmentä eri B2B-asiakasyhtiötämme mainonnassa LinkedInissä. Vaikka LinkedIn-mainonta on todella tehokas tapa saada yhtiönne tarjooma tarkkaan määritellyn kohdeyleisön tietoon, niin se ei tietenkään ole ainut mahdollinen tapa. Ei edes LinkedInin sisällä.

LinkedIn-mainonnan tekemisen kautta olemme havainneet, että monilla palvelemillamme asiantunitjayrityksillä on haasteita saada LinkedIn-markkinointi kokonaisuutena käyntiin parhaalla mahdollisella tavalla yhtiön tulevan kasvun mahdollistamiseksi.

Tästä syystä olemme aloittaneet LinkedIn-kasvustrategiapalvelun tarjoamisen asiakkaillemme.

Mitä LinkEDIN-KASVUSTRATEGIA SISÄLTÄÄ?

Mielestäni organisaation kasvua LinkedIn-markkinoinnilla tulee lähestyä seuraavien viiden osa-alueen kautta. Painopisteet vaihtelevat luonnollisesti organisaatiokohtaisesti, mutta nämä ovat mielestäni ne viisi osa-aluetta, joita jokaisen LinkedInistä kasvua hakevan B2B-yrityksen tulee LinkedIn-markkinointiviestinnän kehittämisessä huomioida.

✅ Orgaanisen Julkaisutoiminnan suunnitelma

Miten yhtiönne tavoitteiden mukaiset sisällöt näkyvät LinkedInissä yrityssivullanne? Miten hyödynnätte henkilö- ja johtajavetoista julkaisutoimintaa LinkedInissä?

✅ LinkeDIn-mainonta

Kaikki lähtee liikkeelle mainonnan kohderyhmien huolellisesta suunnittelusta ja luonnista? Millaisessa kunnossa teidän ideaaliasiakasymmärrykseen perustuvat kohderyhmät ovat? Onko teillä kyky tuottaa, optimoida ja analysoida LinkedIn-mainontaa? 

✅ Myyntityö LinkedInissä

Miten teillä hyödynnetään LinkedIniä asiantuntijaosaamisenne myynnissä? Jos markkinoitte ja mainostatte LinkedInissä, niin miten tieto markkinointiinne reagoineista henkilöistä toimitetaan myynnille? Miten markkinointi- ja myynti pelaavat yhteen?

✅ OSaajien Houkuttelu

Erityisesti asiantuntijayrityksissä pitää myynnin ja markkinoinnin rinalla miettiä jatkuvasti myös oikeanlaisten osaajien tavoittamista tulevan kasvun mahdollistamiseksi. LinkedIn-markkinointi ja -mainonta on hyvin toteutettuna samalla myös osaajien houkuttelua. Lisäksi tätä voidaan tukea tilanteen mukaan myös rekrymarkkinointikampanjoilla.

✅ LinkedIn ON SISÄLTÖPELIÄ

Onnistunut ja toimiva asianatuntijayrityksen LinkedIn-markkinointi on ennen kaikkea sisältöpeliä. Mikä on organisaationne LinkedIn-sisältöpelin taso nyt ja lähitulevaisuudessa? Digitaalisen sisällöntuotanto on murroksessa. Onko teidän tiimillä ja kumppaneilla käytössä kilpailukykyisen sisällöntuotannon mahdollistavat työkalut ja osaaminen?

Nämä viisi osa-aluetta sisältyvät LinkedIn mielestäni voittavaan LinkedIn-kasvustrategiaan. Ota meihin yhteyttä, niin lähdetään lyömään yhtiöllenne uutta kasvuvaihdetta luomalla toimiva LinkedIn-kasvustrategia.

 

Mikko Rindell