LinkedIn-mainonnassa todellisia onnistumisia ei voi saavuttaa, mikäli kohdeyleisön määrittelyä ei tee huolella. LinkedInin omat suositukset sopivan kohdeyleisön koosta poikkeaa aika paljon siitä, mitä monet LinkedIn-mainontaa Suomessa käyttäneet ovat käytännössä havainneet.

1️⃣ LinkedIn suosittelee, että kohdeyleisön tulisi sisältää vähintään 50.000 kontaktia, jotta mainonta tuottaisi tuloksia.

2️⃣ Olemme lähtökohtaisesti lähteneet haastamaan tätä auttamalla asiakkaitamme määrittelemään tarkkaan speksattuja yleisöjä, joita itse kutsun “LinkedIn-mikroyleisöksi”. Olemme määritelleet ja käynnistäneet mainonnan jopa alle 2000 käyttäjän yrityspäättäjäyleisöille.

3️⃣ Viime viikkoina olemme laajentaneet yleisöjä hieman suuremmiksi, noin 5000 LinkedIn- käyttäjän kokoluokkaan.

Miten nämä mikroyleisöt ovat toimineet suhteessa LinkedIninin suosittelemiin yleisökokoihin?

Tyhjentävää vastautusta en pysty tähän vielä dataan pohjautuen antamaan. Vastaus riippuu myös siitä, että pidetäänkö LinkedIn-mainonnan tuloksena absoluuttisesti esimerkiksi myyntiliidejä vai osataanko osatuloksena nähdä myös se, että tarkkaan määritelty pienikin kohdeyleisö näkee joka päivä yrityksen tarjoomaan liittyvän viestin relevantissa kanavassa.

Kehitämme LinkedIn-mainonnan pelikirjaamme jatkuvasti. Olemme kirjoittaneet myös LinkedIn-mainonnan kohdentamisesta ja yleisön rakennuksesta laajemmin.

Tämä kirjoitus on alunperin julkaistu LinkedInissä, josta se on siirretty blogillemme. Alkuperäistä LinkedIn-julkaisua kommentteineen pääset tarkastelemaan tästä. Näet sen myös tässä alla. 

Mikko Rindell