LinkedIn poisti viesti- ja keskustelumainokset käytöstä EU-alueella tammikuussa 2022. Tietojemme mukaan nyt tämä mainostyyppi on palaamassa mainostajan keinovalikoimaan EU:ssa ja siten myös Suomessa.
Kuten asiasta ensimmäisenä omalla LinkedIn-feedilläni kirjoittanut Kirill Vdov mainitsee, niin nämä mainostyypit sopivat normaalisti hyvin kahteen eri tilanteeseen:
- Sinulla on tarjottavana erityisen hyvä tarjous tai ehdotus, jonka tiedät puhuttelevan kohderyhmäsi jäsentä varmasti
- Käytät näitä mainosmuotoja uudelleenmarkkinoinnissa yleisölle, jotka jo ovat markkinointiputkessasi
Eli vaikka tämä mainostyyppi saattaa innostaa uusia mainostajia LinkedIn-mainonnan pariin, niin on hyvä tunnistaa mainosmuodon sopivuus yksilölliseen tilanteeseesi LinkedIn-mainostajana. Kokemuksemme mukaan suurimman LinkedIn-mainontaan nyt mukaan lähtevistä mainostajista kannattaa panostaa oman LinkedIn-mainonnan pelikirjansa rakentamiseen, joka useimmiten alkaa etenkin uusien mainostajien kohdalla kohdeyleisöjen tarkasta määrittelystä ja rakentamisesta.
LinkedIN-VIESTIMAINOS ELI MEssage AD Lyhyesti
Linkedin viestimainos mahdollistaa suoramarkkinoinnin määrittelemällesi kohdeyleisölle. Mainokset nousevat suoraan LinkedIn-käyttäjän viestikansioon muiden viestikeskustelujen joukkoon.
LinkedIn-keskustelumainos eli conversation ad lyhyesti
LinkedIn-keskustelumainokset mahdollistavat suoramarkkinoinnin määrittelemäsi kohdeyleisön kontakteille vastaavasti kuin viestimainokset. Merkittävien ero viesti- ja keskustelumainoksilla on se, että keskustelumainoksiin voi lisätä viisi painiketta per viesti, ja yhteensä 50 painiketta per keskustelumainos. Näiden painikkeiden avulla mainoksesta syntyy sen vastaanottajalle keskustelunomainen. Lue lisää keskustelumainoksen mahdollisuuksista ja rajoituksista.
Kuten huomaat, niin kaikilla LinkedInin omilla sivuilla mainitaan vielä tätä kirjoitusta laatiessani, että keskustelu- ja viestimainokset ovat poistuneet käytöstä EU:n alueella tammikuussa 2022. Nyt kuitenkin uusimpien tieojen mukaan nämä mainostyypit ovat pian tulossa takaisin Eurooppaan.
Seuraamme tilannetta aktiivisesti.
- Miten matka kohti LinkedIn-markkinointitoimistoa on sujunut? - January 17, 2025
- LinkedIn-mainonta: Kampanjan optimointi kohderyhmän kavennuksella - December 5, 2024
- LinkedIn-mainonta: Strategiasta käynnistykseen - November 20, 2024